קורס מקוון סינכרוני
תיאור הקורס
רפורמות חינוכיות המיושמות בעשרות השנים האחרונות במערכת החינוך מבקשות לקדם תהליכי למידה מתוך משמעות. מורות ומורים מתבקשים ללמד תוכניות לימודים חדשות המבוססות על עקרונות ה"למידה המשמעותית" מבלי שהתנסו בתהליכי למידה כאלו בעצמם ומבלי להיות שותפים בניסוח הרציונאל ובדרך יישומו בפועל בכיתותיהם.
קורס זה מנסה ליצור גשר בין מתווי המדיניות החינוכית לתהליכי ההוראה בפועל בכיתה. בקורס ננסה להבין לעומק את מהותו של תהליך הלמידה על פי הגישה ההוליסטית תוך כדי התנסות פעילה ולימוד תיאורטי.
נכיר את הממדים השונים בהם תהליך זה מתרחש בקרב הלומד ויחסי הגומלין המורכבים הקיימים ביניהם: הממד הקוגניטיבי, הרגשי, החברתי, המטה-קןגניטיבי והמטה רגשי.
נכיר את מרכיבי הלמידה השונים: התבוננות, פליאה, סקרנות, מוטיבציה, חקר, תובנה, ידע מטה-קוגניטיבי, ידע מטה אסטרטגי, מסוגלות עצמית. נכיר תיאוריות למידה שונות. באמצעות כל אלה, ננסה לעצב תפיסת למידה-הוראה אישית מודעת שתסייע לכל אחד מכם בהבניית תהליכי למידה מתוך משמעות עבור תלמידיו.
מנחת הקורס
ד"ר רונית לאוב
קהל יעד
רכזי מקצוע, רכזים פדגוגיים, מורים
היקף הקורס
30 שעות. מוכר לאופק חדש ועוז לתמורה
חובות הלומד
השתתפות פעילה בכל המפגשים
השתתפות במפגש פנים אל פנים (29.5.24) חובה
הבנייה והצגה של שתי יחדות הוראה במהלך הקורס
הגשת רפלקציה מסכמת