ייעוץ ופיתוח ארגוני למערכות חינוך וחברה

מטרת התוכנית לייעוץ ולפיתוח מערכות וארגונים בתחום החינוך והחברה, במכללת הרצוג היא להכשיר  את המשתתפים להיות יועצים ארגוניים מקצועיים ורלוונטיים למערכות חינוך וחברה בעידן משתנה.

 

  • מהם האתגרים הייחודים העומדים לפתחן של מערכות חינוך וחברה?
  • מה הקשר בין הובלת שינויים בארגונים ובין מנהיגותו של המנהל?
  • איך מנהלים ארגונים במציאות מורכבת?
  • מה ההבדל בין ארגונים מצליחים, אפקטיביים ובין ארגונים 'שורדים"?
  • כיצד ניתן להשפיע על תרבות ארגונית באמצעות הצוותים והקבוצות?
  • מהי תרומתו 'הנראית לעין' של יעוץ ארגוני בדיוק התשובות לשאלות אלו?
  • מה קורה במפגש ייעוצי מיטבי?
  • מה בין מודעות עצמית ובין הרחבת יכולות היעוץ?
  • בכל אלו ועוד, יעמיק הקורס וירחיב את היריעה הן בפן התאורטי והן בפן המעשי

אם השאלות האלה מסקרנות אותך– זוהי הזמנה ללמוד יעוץ ארגוני באופן מקצועי וחוויתי, והזדמנות לרכוש מקצוע המשלב את הידע והניסיון הניהולי שצברת עד היום, עם גישות וכלים מותאמים מעולם היעוץ.

ייחודיות התוכנית במכללת הרצוג

    • התוכנית מקנה תעודת גמר מטעם המכללה (לעומדים בכל הדרישות בהצלחה).
    • תוכנית הלימודים כוללת פרקטיקום במוסדות חינוך וחברה המלווה בהדרכה מקצועית.
    • סגל התוכנית מורכב מיועצים ארגוניים מומחים בתחומם ובעלי ניסיון רב שנים**

ד"ר שי בן יוסף – מומחה בפיתוח ארגוני וקהילתי, עם ניסיון ייעוצי וניהולי עשיר, מחבר הספר "ניווט במורכבות – מדריך להובלת חברות, ארגונים וקהילות במציאות מורכבת".

הגב' הדה עמיר-  יועצת ארגונית ומדריכה מומחית בהנחיית קבוצות, לשעבר מנהלת התכנית להכשרת מנחי קבוצות באוניברסיטה העברית, מנהלת מדור להנחית סדנאות במרכז חינוך ירושלים בצה"ל, מרכזת הכשרת מנהלי בתי ספר ותיקים  למנטורינג של מנהלים צעירים במכון אבני ראשה, מלווה של מערכות חינוך מוניציפליות ובעלת ניסיון עשיר בליווי בתי"ס ממגזרים מגוונים מטעם משה"ח.

הגב' רינה שמיר דונר – מומחית ביעוץ ארגוני ובפיתוח מנהיגות במערכות מורכבות.  יועצת לבכירים ומלווה תהליכי שינוי בארגונים מכל המגזרים: ציבוריים, עסקיים ומגזר שלישי. בעברה, פיקדה על בית הספר למנהיגות של צה"ל, וכיום דוקטורנטית באונ' העברית בתחום הקהילות.

**בתוכנית ישולבו מרצים אורחים נוספים, מומחים בתחומם מעולמות הייעוץ והניהול.

כל מה שרצית לדעת

מידע שימושי על ייעוץ ופיתוח ארגוני למערכות חינוך וחברה

ארגונים, מערכות מורכבות והתנהגותם.

נתמקד במיומנויות לעבודה עם ארגונים במציאות המאה ה 21 עם השפעות גומלין מורכבות, ריבוי שיבושים והזדמנויות ושינוי מתמיד ומהיר.

הנושאים המרכזיים:

  • תיאוריה – תרבות ארגונית, מבנה ארגוני ופעילות בארגון. ארגון וסביבתו, ניהול אנשים, ארגון במציאות מורכבת, חוסן ארגוני, ניהול ומנהיגות בארגונים, מאפיינים ייחודיים לארגוני חינוך וחברה.

 

  • כלים ומיומנויות ליועץ – גישות ייעוציות, תהליכי התערבות ייעוצית, אבחון, ליווי, תכנון, יישום ומדידה. בחירת אסטרטגיה, הובלת שינויים, ניהול שותפויות, התמודדות עם קונפליקטים ומשברים.

יחסי הגומלין בין הפרט, הצוותים והמערכת

  • תיאוריה – קבוצות וצוותים במקומות עבודה. תהליכים קבוצתיים סמויים וגלויים בקבוצות ובצוותים.

 

  • כלים ומיומנויות היועץ – זיהוי תהליכים קבוצתיים ומתן כלים לליווי והתערבויות קבוצתיות, זיהוי התנגדויות, אבחון דינמיקות בין צרכים ומוטיבציות של פרטים וקבוצות וביטוייהם בארגון.

לעבוד 'אחד על אחד' עם מובילי המערכת

  • תיאוריה –התפתחות ולמידה בקרב בכירים, אתיקה במקצוע, תפיסות ביעוץ אישי לבעלי תפקידים לאורך 'חיי התפקיד'.

 

  • כלים ומיומנויות היועץ – תהליכי התערבות ייעוצית – פיתוח מודעות ורפלקציה, הקשבה מודעת, אמנות שאילת השאלות, אבחון, ליווי לאורך זמן וקשרי יועץ נועץ- סוגיות אתיות.

ארגונים, מערכות מורכבות והתנהגותם.

נתמקד במיומנויות לעבודה עם ארגונים במציאות המאה ה 21 עם השפעות גומלין מורכבות, ריבוי שיבושים והזדמנויות ושינוי מתמיד ומהיר.

הנושאים המרכזיים:

  • תיאוריה – תרבות ארגונית, מבנה ארגוני ופעילות בארגון. ארגון וסביבתו, ניהול אנשים, ארגון במציאות מורכבת, חוסן ארגוני, ניהול ומנהיגות בארגונים, מאפיינים ייחודיים לארגוני חינוך וחברה.

 

  • כלים ומיומנויות ליועץ – גישות ייעוציות, תהליכי התערבות ייעוצית, אבחון, ליווי, תכנון, יישום ומדידה. בחירת אסטרטגיה, הובלת שינויים, ניהול שותפויות, התמודדות עם קונפליקטים ומשברים.

יחסי הגומלין בין הפרט, הצוותים והמערכת

  • תיאוריה – קבוצות וצוותים במקומות עבודה. תהליכים קבוצתיים סמויים וגלויים בקבוצות ובצוותים.

 

  • כלים ומיומנויות היועץ – זיהוי תהליכים קבוצתיים ומתן כלים לליווי והתערבויות קבוצתיות, זיהוי התנגדויות, אבחון דינמיקות בין צרכים ומוטיבציות של פרטים וקבוצות וביטוייהם בארגון.

לעבוד 'אחד על אחד' עם מובילי המערכת

  • תיאוריה –התפתחות ולמידה בקרב בכירים, אתיקה במקצוע, תפיסות ביעוץ אישי לבעלי תפקידים לאורך 'חיי התפקיד'.

 

  • כלים ומיומנויות היועץ – תהליכי התערבות ייעוצית – פיתוח מודעות ורפלקציה, הקשבה מודעת, אמנות שאילת השאלות, אבחון, ליווי לאורך זמן וקשרי יועץ נועץ- סוגיות אתיות.
כובע אקדמיה למי שרוצה ללמוד במכללה האקמית הרצוג

רוצה ללמוד בהרצוג?

יועצי הלימודים והרישום שלנו כאן לכל השאלות. השאירו פרטים וינתן מענה בהקדם

תודה על ההתעניינות!

יועצי הלימודים והרישום שלנו יצרו איתך קשר בהקדם