דף הבית ❯ תוכניות ייחודיות תואר ראשון ❯ רום – תוכנית למצטיינות
תוכנית רום של המכללה האקדמית הרצוג מיועדת לסטודנטיות מצטיינות המבקשות לממש את השליחות החינוכית שלהן ברמה הגבוהה ביותר, אקדמית, ערכית ואישית.
המשתתפות בתוכנית זוכות למסלול יוקרתי המשלב לימודים מעמיקים, חוויות שטח משמעותיות ופיתוח זהות מקצועית כמורות-מנהיגות העתיד של מערכת החינוך בישראל.
תוכנית רום מעניקה למשתתפותיה עולם עשיר של הזדמנויות: מפגשים עם אנשי חינוך מעוררי השראה, סדנאות יזמות וחדשנות פדגוגית, פיתוח כישורי הנהגה, תקשורת ושיח ציבורי, והעמקה במיומנויות דיגיטליות מתקדמות.
הלימודים נבנים מתוך תפיסה ערכית-חינוכית הרואה במורה סוכנת שינוי אמיתית, מי שמעצבת דור של לומדים חושבים, ערכיים ויצירתיים.
מעבר למצוינות האקדמית, רום שמה דגש על ליווי אישי, קהילה תומכת ומעורבות חברתית משמעותית. כל סטודנטית זוכה לתמיכה מקצועית ואישית לאורך כל הדרך, ולהשתתפות ביוזמות חינוכיות וקהילתיות שמרחיבות את העשייה גם מעבר לכיתת הלימוד.
ולצד כל זאת, משתתפות רום נהנות מהטבות משמעותיות:
* פטור מלא משכר לימוד באמצעות הלוואה מותנית ומענק
* סיום תעודת הוראה בתוך שלוש שנים בלבד
* קורסי העשרה ייחודיים וימי עיון חווייתיים
* ליווי בהשמה במערכת החינוך והכוונה אישית לקראת הקריירה החינוכית
תוכנית רום מזמינה אותך להצטרף לקבוצת הנשים המובילות של עולם החינוך, נשים עם חזון, יוזמה ואמונה ביכולת לשנות מציאות.
מידע שימושי על רום – תוכנית למצטיינות
ד"ר חנה ריקלין – ראש תוכנית רום
ד"ר ברכי אליצור – מרכזת תוכנית רום
ריקי גרינווד– מזכירת התוכנית
regev@herzog.ac.il
טלפון במשרד:073-3704134
זכויות:
סיום תעודת הוראה ב- 3 שנים.
פטור משכר לימוד באמצעות הלוואה מותנית ומענק.
קורסי העשרה ייחודיים.
ליווי וסיוע בהשמה.
התחייבויות:
הוראה במשך 3 שנים. בשנת הסטאז' – היקף של 1/3 משרה ובשנתיים הבאות – בהיקף של 2/3 משרה.
שמירה על ממוצע של 90 לפחות בכל שנת לימודים.
ציון 85 לפחות בהכשרה מעשית
מעורבות חברתית קהילתית – 40 שעות בכל אחת משנות הלימודים
השתתפות בשלושה כנסים ארציים מידי שנה; ימי עיון וסיורים מכללתיים והשתתפות בקורסי התוכנית הייחודית של המכללה.
לפירוט המלא של תוכנית הלימודים צפי בלשונית "תוכנית הלימודים"
1. סדנת שגרירים הכוללת:
2. קורס יזמות
הקורס יעניק מיומנויות בסיסיות של פיתוח יוזמה:
3. עבודה מעשית ייחודית
מטרות ההתנסות:
• להיפגש עם דמויות מעוררות השראה לצורך העמקת ההתבוננות על המעשה החינוכי ומשמעותו וחידוד הזהות האישית כאשת חינוך לעתיד.
• להתנסות בהכנת מערך שיעור והנחיית לימוד קבוצתי באווירה בטוחה מתוך עין טובה.
הקורס יכלול שלושה מרכיבים מרכזיים:
• מפגשים עם אנשי חינוך מעוררי השראה ולימוד מתוך ניסיון החיים שלהם
• התנסות בהכנת יחידת לימוד והעברתה בקבוצה. הלימוד ייבנה בהמשך לקורס מן הסמסטר הראשון "מהוראה למפגש" ויש לשלב בו היבטים מתוכו כגון:
שיקוף, לימוד משרה, לימוד דיאלוגי, שאילת שאלות, הולכה לחיים, יצירה ועוד.
• ראיונות עם שתי דמויות חינוכיות משמעותיות עבורך במטרה לשמוע על דרכן בעולם החינוך ולקבל מהן עצות והכוונה להמשך דרכך כאשת חינוך ומורה בע"ה.
4. קורס פורצי דרך בחינוך
הקורס יכלול מפגשים עם דמויות מפתח מעולם החינוך שפרצו דרך על ידי הקמת מוסדות חינוך ייחודים; פתחו שיטות למידה חדשות; הקימו מיזמים חינוכיים במערכת החינוך ועוד.
מטלת הסיכום של הקורס היא הכנת מיזם פורץ דרך באמצעות כלי היזמות שנלמדו בקורס היזמות ובאמצעות סיפורי ההשארה שנאספו במהלך תוכנית ההכשרה ברום.
5.יום עיון מכללתי
בכל שנה מתקיים יום עיון שעוסק בנושאים הבוערים שעל סדר היום המדיני, החינוכי או החברתי, וכן סיור מודרך בעל זיקה לנושאים הללו. נציגי הסטודנטים שותפים לבחירת נושא יום העיון, ואופי הסיור.
כמו כן, הסטודנטים של רום פעילים ומובילים את אירועי התרבות הכלל מכללתיים: חברות באגודת הסטודנטים; הפקת טקסי יום השואה ויום הזיכרון; ערבי עיון בנושאים אקוטיים לעולם החינוך; פעילות התנדבותית בחקלאות ויוזמות שונות של סיוע לאוכלוסיות מוחלשות.
במהלך השנה מתקיימים מפגשי פנים אל פנים של כלל הסטודנטים, בקבוצות קטנות או ביחידים עם רכזות התוכנית.
6. מעורבות חברתית:
כחלק מחובות ההשתתפות בתוכנית כל סטודנט/ית של רום מתחייב/ת במעורבות חברתית של 40 שעות בכל שנת לימודים.
המעורבות החברתית מבטאת את תודעת השליחות של מי שבחר במקצוע ההוראה כבר בשלב ההכשרה, ומהווה התנסות ראשונית שבה פרח ההוראה מנצל את כישוריו הבינאישיים לטובת מי שזקוק לתמיכה או לאוזן קשבת.
המעורבות נעשית באופן אישי, ונתן לעשות אותה באזור המגורים.
תחומי ההתנדבות המומלצים הם: משפחות רווחה, עולים חדשים, סיוע בבתי חולים למשפחות עם ילד מאושפז, קשישים, וילדי חינוך מיוחד מחוץ לשעות הלימודים.
לאחר קבלת אישור מרכזת התוכנית על מקום ההתנדבות, ולאחר קבלת אישור נתן להתחיל.
7. כנסיים ארציים
הכנסים הארציים של תוכנית רום הם הזדמנות למפגש בינמכללתי בין סטודנטים הלומדים בתוכנית במכללות להוראה ברחבי הארץ. המפגש הוא הזדמנות נוספת להיכרות, לשיח על חינוך וללמידה משותפת. בכל שנת לימודים מתקיים הכנס בדגש שונה המותאם לנושא הקורס הארצי של השנתון.
תאריכי הכנסים:
| כנס שנה א' | יום ב | כט בשבט | 16.2.2026 |
| כנס שנה ב' | יום ב | טו בשבט | 2.2.2026 |
| כנס שנה ג' | יום ד | יח בסיון | 3.6.2026 בין השעות 14:00 – 19:00 |
8. קורסים ייחודיים
השתתפות בקורסי התוכנית הייחודית של המכללה על פי החלוקה הבאה:
| שנה א' – מנהיגות | ש"ש | שנה ב' – מערכת החינוך בישראל | ש"ש | שנה ג' – יוזמות ואימפקט | ש"ש | סה"כ | |
| ארצי | קורס חובה (ליבה) בנושא מנהיגות – סמסטר א' | 1 | קורס חובה (ליבה) בנושא מע' החינוך בישראל – סמסטר א' | 1 | קורס ארצי בינ"ל מקוון | 1 | 3 |
| סמינר בחירה בנושא מנהיגות – סמסטר ב' | 1 | סמינר בחירה בנושא מע' החינוך בישראל – סמסטר ב' | 1 | קורס בחירה בנושא יזמות | 1 | 3 | |
| פעילות במרחב הארצי וכנס לכל שנתון (קבוצות, עניין, קבוצות פיצוח, מפגשים מקוונים וכד') | ללא ש"ש | ||||||
| סה"כ | 2 | 2 | 2 | 6 | |||
| מכללתי | תהליכי למידה מגוונים (קורסים, סיורים, ריטריטים, מנטורינג, שת"פ וכד') | 8 | 8 | ||||
| התנסות ייחודית ופיתוח מיזם אישי | 6 | 6 | |||||
| סה"כ מכללתי | 14 | ||||||
| סה"כ | 2 | ||||||
רכזת השמה – ד"ר ברכי אליצור
brachi@herzog.ac.il
תלמידי רום זוכים לליווי מיוחד של רכזת ההשמה עד לשלב מציאת מקום עבודה, וכן במהלך שנת הסטאז', וזאת בנוסף מפגשי הכנה מגוונים של אגף ההתמחות, המציע שלל מפגשים בנושאים הרלוונטיים למורים החדשים.
במפגשים האישיים המתקיימים עם יועצת ההשמה, מתקיימות שיחות על רמת הזהות המקצועית של הסטודנטים, על הגורמים המאתגרים את הזהות, ועל החוויות שמחזקות אותה. במהלך השנה מתקיים מעקב לבדיקת שינויים בעקבות השיח וההמלצות.
במפגשים הקבוצתיים אנחנו עוסקים בכמה נושאים:
כל אחד מהנושאים הללו עובר תהליך של עיבוד גם במפגשים האישיים.
יועצת ההשמה מעבירה לסטודנטים הודעות על מקומות עבודה אפשריים, מבררת איתם את מידת התאמתן של המסגרות לדפוסי אישיותם ולערכיהם ומיידעת את הסטודנטים על נוהלי משרד החינוך ועל דרכי תקשורת עם גורמים במערכת שיכולים לתמוך במהלך השתלבותם בשדה ההוראה. יועצת ההשמה מציגה לפני הסטודנטים תכנים מעניינים ושימושיים שעשויים להעשיר את כישורי ההוראה שלהם.
ד"ר חנה ריקלין – ראש תוכנית רום
ד"ר ברכי אליצור – מרכזת תוכנית רום
ריקי גרינווד– מזכירת התוכנית
regev@herzog.ac.il
טלפון במשרד:073-3704134
זכויות:
סיום תעודת הוראה ב- 3 שנים.
פטור משכר לימוד באמצעות הלוואה מותנית ומענק.
קורסי העשרה ייחודיים.
ליווי וסיוע בהשמה.
התחייבויות:
הוראה במשך 3 שנים. בשנת הסטאז' – היקף של 1/3 משרה ובשנתיים הבאות – בהיקף של 2/3 משרה.
שמירה על ממוצע של 90 לפחות בכל שנת לימודים.
ציון 85 לפחות בהכשרה מעשית
מעורבות חברתית קהילתית – 40 שעות בכל אחת משנות הלימודים
השתתפות בשלושה כנסים ארציים מידי שנה; ימי עיון וסיורים מכללתיים והשתתפות בקורסי התוכנית הייחודית של המכללה.
לפירוט המלא של תוכנית הלימודים צפי בלשונית "תוכנית הלימודים"
1. סדנת שגרירים הכוללת:
2. קורס יזמות
הקורס יעניק מיומנויות בסיסיות של פיתוח יוזמה:
3. עבודה מעשית ייחודית
מטרות ההתנסות:
• להיפגש עם דמויות מעוררות השראה לצורך העמקת ההתבוננות על המעשה החינוכי ומשמעותו וחידוד הזהות האישית כאשת חינוך לעתיד.
• להתנסות בהכנת מערך שיעור והנחיית לימוד קבוצתי באווירה בטוחה מתוך עין טובה.
הקורס יכלול שלושה מרכיבים מרכזיים:
• מפגשים עם אנשי חינוך מעוררי השראה ולימוד מתוך ניסיון החיים שלהם
• התנסות בהכנת יחידת לימוד והעברתה בקבוצה. הלימוד ייבנה בהמשך לקורס מן הסמסטר הראשון "מהוראה למפגש" ויש לשלב בו היבטים מתוכו כגון:
שיקוף, לימוד משרה, לימוד דיאלוגי, שאילת שאלות, הולכה לחיים, יצירה ועוד.
• ראיונות עם שתי דמויות חינוכיות משמעותיות עבורך במטרה לשמוע על דרכן בעולם החינוך ולקבל מהן עצות והכוונה להמשך דרכך כאשת חינוך ומורה בע"ה.
4. קורס פורצי דרך בחינוך
הקורס יכלול מפגשים עם דמויות מפתח מעולם החינוך שפרצו דרך על ידי הקמת מוסדות חינוך ייחודים; פתחו שיטות למידה חדשות; הקימו מיזמים חינוכיים במערכת החינוך ועוד.
מטלת הסיכום של הקורס היא הכנת מיזם פורץ דרך באמצעות כלי היזמות שנלמדו בקורס היזמות ובאמצעות סיפורי ההשארה שנאספו במהלך תוכנית ההכשרה ברום.
5.יום עיון מכללתי
בכל שנה מתקיים יום עיון שעוסק בנושאים הבוערים שעל סדר היום המדיני, החינוכי או החברתי, וכן סיור מודרך בעל זיקה לנושאים הללו. נציגי הסטודנטים שותפים לבחירת נושא יום העיון, ואופי הסיור.
כמו כן, הסטודנטים של רום פעילים ומובילים את אירועי התרבות הכלל מכללתיים: חברות באגודת הסטודנטים; הפקת טקסי יום השואה ויום הזיכרון; ערבי עיון בנושאים אקוטיים לעולם החינוך; פעילות התנדבותית בחקלאות ויוזמות שונות של סיוע לאוכלוסיות מוחלשות.
במהלך השנה מתקיימים מפגשי פנים אל פנים של כלל הסטודנטים, בקבוצות קטנות או ביחידים עם רכזות התוכנית.
6. מעורבות חברתית:
כחלק מחובות ההשתתפות בתוכנית כל סטודנט/ית של רום מתחייב/ת במעורבות חברתית של 40 שעות בכל שנת לימודים.
המעורבות החברתית מבטאת את תודעת השליחות של מי שבחר במקצוע ההוראה כבר בשלב ההכשרה, ומהווה התנסות ראשונית שבה פרח ההוראה מנצל את כישוריו הבינאישיים לטובת מי שזקוק לתמיכה או לאוזן קשבת.
המעורבות נעשית באופן אישי, ונתן לעשות אותה באזור המגורים.
תחומי ההתנדבות המומלצים הם: משפחות רווחה, עולים חדשים, סיוע בבתי חולים למשפחות עם ילד מאושפז, קשישים, וילדי חינוך מיוחד מחוץ לשעות הלימודים.
לאחר קבלת אישור מרכזת התוכנית על מקום ההתנדבות, ולאחר קבלת אישור נתן להתחיל.
7. כנסיים ארציים
הכנסים הארציים של תוכנית רום הם הזדמנות למפגש בינמכללתי בין סטודנטים הלומדים בתוכנית במכללות להוראה ברחבי הארץ. המפגש הוא הזדמנות נוספת להיכרות, לשיח על חינוך וללמידה משותפת. בכל שנת לימודים מתקיים הכנס בדגש שונה המותאם לנושא הקורס הארצי של השנתון.
תאריכי הכנסים:
| כנס שנה א' | יום ב | כט בשבט | 16.2.2026 |
| כנס שנה ב' | יום ב | טו בשבט | 2.2.2026 |
| כנס שנה ג' | יום ד | יח בסיון | 3.6.2026 בין השעות 14:00 – 19:00 |
8. קורסים ייחודיים
השתתפות בקורסי התוכנית הייחודית של המכללה על פי החלוקה הבאה:
| שנה א' – מנהיגות | ש"ש | שנה ב' – מערכת החינוך בישראל | ש"ש | שנה ג' – יוזמות ואימפקט | ש"ש | סה"כ | |
| ארצי | קורס חובה (ליבה) בנושא מנהיגות – סמסטר א' | 1 | קורס חובה (ליבה) בנושא מע' החינוך בישראל – סמסטר א' | 1 | קורס ארצי בינ"ל מקוון | 1 | 3 |
| סמינר בחירה בנושא מנהיגות – סמסטר ב' | 1 | סמינר בחירה בנושא מע' החינוך בישראל – סמסטר ב' | 1 | קורס בחירה בנושא יזמות | 1 | 3 | |
| פעילות במרחב הארצי וכנס לכל שנתון (קבוצות, עניין, קבוצות פיצוח, מפגשים מקוונים וכד') | ללא ש"ש | ||||||
| סה"כ | 2 | 2 | 2 | 6 | |||
| מכללתי | תהליכי למידה מגוונים (קורסים, סיורים, ריטריטים, מנטורינג, שת"פ וכד') | 8 | 8 | ||||
| התנסות ייחודית ופיתוח מיזם אישי | 6 | 6 | |||||
| סה"כ מכללתי | 14 | ||||||
| סה"כ | 2 | ||||||
רכזת השמה – ד"ר ברכי אליצור
brachi@herzog.ac.il
תלמידי רום זוכים לליווי מיוחד של רכזת ההשמה עד לשלב מציאת מקום עבודה, וכן במהלך שנת הסטאז', וזאת בנוסף מפגשי הכנה מגוונים של אגף ההתמחות, המציע שלל מפגשים בנושאים הרלוונטיים למורים החדשים.
במפגשים האישיים המתקיימים עם יועצת ההשמה, מתקיימות שיחות על רמת הזהות המקצועית של הסטודנטים, על הגורמים המאתגרים את הזהות, ועל החוויות שמחזקות אותה. במהלך השנה מתקיים מעקב לבדיקת שינויים בעקבות השיח וההמלצות.
במפגשים הקבוצתיים אנחנו עוסקים בכמה נושאים:
כל אחד מהנושאים הללו עובר תהליך של עיבוד גם במפגשים האישיים.
יועצת ההשמה מעבירה לסטודנטים הודעות על מקומות עבודה אפשריים, מבררת איתם את מידת התאמתן של המסגרות לדפוסי אישיותם ולערכיהם ומיידעת את הסטודנטים על נוהלי משרד החינוך ועל דרכי תקשורת עם גורמים במערכת שיכולים לתמוך במהלך השתלבותם בשדה ההוראה. יועצת ההשמה מציגה לפני הסטודנטים תכנים מעניינים ושימושיים שעשויים להעשיר את כישורי ההוראה שלהם.
ראשת חוג לחינוך
ראש קמפוס מגדל עוז (נשים)
מנכ"ל
מרצה
מנהל הלמידה הדיגיטלית
יועצי הלימודים והרישום שלנו כאן לכל השאלות. השאירו פרטים וינתן מענה בהקדם